Festiwal Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur

Azjatycki inwestor przyjechał na Warmię i Mazury, ale nie zdecydował się na wybudowanie tam parku rozrywki. Jaki pojawił się problem? Jak znaleźć rozwiązanie i odzyskać potencjalnego biznesmena?

Azjatycki inwestor przyjechał na Warmię i Mazury, ale nie zdecydował się na wybudowanie tam parku rozrywki. Jaki pojawił się problem? Jak znaleźć rozwiązanie i odzyskać potencjalnego biznesmena?

To scenariusz warsztatów budowania wizerunku, przygotowania strategii marketingu terytorialnego oraz skutecznego pozyskiwania turystów oraz inwestorów, które poprowadziliśmy podczas Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur 2018.

Przy zdiagnozowaniu problemu i znalezieniu rozwiązania uczestnicy inspirowali się ideą Design Thinking, którą z sukcesem od lat stosuje Województwo Łódzkie. Metoda opiera się na myśleniu projektowym i twórczym rozwiązywaniu problemów.

Przykładami Design Thinking są Termy Uniejów czy Góra Kamieńsk w Bełchatowie. Kilkutysięczne miasteczko postawiło na odwierty geotermalne i stworzyło pierwsze w Polsce uzdrowisko termalne. Uniejów co roku odwiedza ponad milion gości. Z kolei na terenach po odkrytych już złożach węgla brunatnego powstał stok narciarski. W ten sposób Łódzkie rozwiązało problem braku ośrodka do sportów zimowych w centralnej Polsce.

Uczestnicy warsztatów w czasie Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur zdiagnozowali, że na przeszkodzie do zdobycia zagranicznego inwestora stanęła bariera językowa. Zaprojektowali więc rozwiązania, które mogłyby zwiększyć atrakcyjność inwestycyjną regionu.