JAK PISAĆ I DAĆ PRZEŻYĆ CZYTELNIKOM

Jak pisać, aby - podążając za myślą Churchilla - wyczerpać temat, ale nie wyczerpać czytelnika?

Jak pisać, aby - podążając za myślą Churchilla - wyczerpać temat, ale nie wyczerpać czytelnika?

W dniu dzisiejszym udałem się na szkolenie w celu podniesienia swoich kwalifikacji. Brzmi nienaturalnie? To do rzeczy.

8 wskazówek, które ułatwią zgrabne pisanie.

1. Zanim zaczniemy pisać pomyślmy co sami chcielibyśmy przeczytać. Pamiętajmy o prezentacji treści; grafiki, infografiki, video. Tekst im krótszy, tym lepszy.

2. O ile nie szlifujemy pracy doktorskiej, piszmy tak jak rozmawiamy ze znajomymi. Zwyczajnie. Po ludzku.

3. Wybierajmy stronę czynną, zamiast biernej.

4. Do leada, czyli pierwszego najważniejszego, wprowadzającego akapitu, wkomponujmy 2-3 kluczowe myśli. Nic więcej. Być może sprawę załatwi mocny cytat. Lead napiszmy po tym, kiedy po raz ostatni przeczytamy gotowy tekst.

5. Podzielmy go na śródtytuły. Wątki oddzielmy odstępami.

6. Tekst niech płynie od kluczowych informacji po najmniej ważne.

7. Tytuł wymyślmy na końcu. Niech przyciąga uwagę, ale nie będzie mylący.

8. Nie róbmy zmyłek. Jeśli tekst jest ogólną pochwałą biegania i tego, że sport to zdrowie, nie pytajmy myląco w tytule czy lepiej biegać na bieżni czy w parku. Nie obiecujmy, jeśli nie rozprawiamy się porządnie z wątkiem.

Czego unikać? Patrz infografika, kliknij, aby rozwinąć

Anna Sapieha, e-PR, content marketing, events, coaching